Rekrutacja do klas pierwszych szkół podstawowych na rok szkolny 2024/2025
Postępowanie rekrutacyjne do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Jabłonna rozpocznie się 19 lutego 2024 roku. Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest na wniosek rodzica/opiekuna prawnego. Formularze wniosków dostępne u wychowawców grup przedszkolnych oraz w sekretariacie Zespołu Szkół w Jabłonnie (dotyczy dzieci zamieszkałych poza obwodem szkoły podstawowej).
Dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły podstawowej przyjmowane są do klasy pierwszej
z urzędu na podstawie zgłoszenia złożonego przez rodzica/opiekuna prawnego.
TERMINY
Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postepowania uzupełniającego,
w tym terminy składania dokumentów, na rok szkolny 2024/2025 do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Jabłonna
Lp. |
Rodzaj czynności |
Termin w postepowaniu rekrutacyjnym |
Termin w postepowaniu uzupełniającym |
1. |
Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. |
od 19 lutego 2024 r. do 8 marca 2024 r. |
od 6 maja 2024 r do 10 maja 2024 r. |
2. |
Weryfikację przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postepowaniu rekrutacyjnym oraz w postepowaniu uzupełniającym. |
do 15 marca 2024 r. |
do 17 maja 2024 r. |
3. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych. |
18 marca 2024 r. |
20 maja 2024 r. |
4. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia |
od 19 marca 2024 r. do 22 marca 2024 r. |
od 21 maja 2024 r. do 24 maja 2024 r. |
5. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. |
25 marca 2024 r. |
27 maj 2024 r. |
6. |
W terminie 3 dni od dnia opublikowania list dzieci przyjętych i nieprzyjętych rodzice mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. W terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzice mogą wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. |
od 26 marca 2024 r. |
od 28 maja 2024 r. |
Poniżej link do rekrutacji na rok szkolny 2024/2025